niedziela, 2 grudnia 2012

:)

Witajcie!

Koniec szalonego tygodnia! Prawie wszystkie plany udało się zrealizować. Dopiero dzisiaj skapitulowałam, za co koleżanki serdecznie przepraszam. I obiecuję poprawę na przyszłość!

Piątek wieczór i sobota rano są godne opisu.

Po pierwsze - Trening po pracy - cały piątek chodziłam jak nakręcona... bałam się że w końcu się na kimś wyżyję, ale na szczęście wytrzymałam do 18 i przelałam to na trening. Bałam się trochę o moje pokute (otrzykiwaniem) nogi... czy to dla nich dobre... ale jak do tej pory nic złego się z nimi nie stało. Przynajmniej nic gorszego niż do tej pory :P


minuta przed końcem...                                                   i... koniec!!! :)
Proszę zauważyć 8200 schodów pokonałam.... :D Właśnie przeczytałam że Pałac Kultury ma ich 780! Wlazłabym tam 10 razy? :) Masakra... chyba muszę to sprawdzić w przyszłości :P
PS: Strides to kroki, ale w sumie miałam tak ustawione, że cały czas szłam pod górę.



Może powinnam zacząć rozgrzewkę od wchodzenia rano do pracy na 6 piętro... bo ostatnio jak była duża kolejka do windy to jak wchodziłam to zdyszałam się jak dzika.. a kiedyś wchodziłam codziennie!

 Po drugie - urodzinki [EW] - udało nam się spotkać we 3 z [WE], jak rok temu w Łodzi! Napadłyśmy na biedronkę w celu skompletowania składników na sałatki i... [EW] mądra głowa zaproponowała granaty i kaki... to był strzał w dziesiątke. Sałatki były godne naszego stołu :)
A ja zainspirowana ich smakiem i wyglądem postanowiłam pogrzebać w internecie i wyszukać ich wspaniałe właściwości.


 GRANAT
 dużo witaminy C, niacyny, potasu, błonnika, kwasy organiczne oraz białko
  • zwalcza skutecznie choroby serca i układu krążenia
  • obniża ciśnienie krwi
  • łagodzi stany zapalne szczególnie w artretyzmie
  • przeciwdziała procesom starzenia
  • przeciwdziała powstawaniu nowotworów
 Sok z granatu zawiera trzy razy więcej przeciwutleniaczy niż ta sama ilość zielonej herbaty czy czerwonego wina.

 kaloryczność: 100g = 73kcal
A właściwości kosmetyczne? 
  • działa antyoksydacyjnie, czyli chroni skórę przed szkodliwym działaniem wolnych rodników.
  • aktywuje procesy regeneracji skóry i przyspiesza gojenie podrażnień.
  • stymuluje fibroblasty (komórki tkanki łącznej wytwarzające włókienka białkowe budujące tkankę, np. w skórze) do syntezy kolagenu i elastyny, w efekcie czego następuje wygładzenie zmarszczek, wzrost gęstości i elastyczności skóry.
  • nawilża, zwiększa elastyczność i jędrność skóry.
  • odżywia i rewitalizuje skórę zmęczoną i przedwcześnie starzejącą się.
  • działa delikatnie ściągająco i zmniejsza pory.
  • działa przeciwzapalnie, odkażająco i bakteriostatycznie.
  • wspomaga gojenie trądzikowych stanów zapalnych.
  • poprawia ukrwienie i koloryt skóry.

KAKI (PERSYMONA, SZARON, HURMA, HEBANOWIEC)
doskonałe źródło witaminy A, zawiera też witaminę C i błonnik oraz związki o działaniu przeciwutleniającym - proantocyjanidynę, epikatechinę oraz kwasy - galusowy i p-kumarynowy
  •  wyciąg z persymony silnie hamuje rozwój komórek białaczki i wywołuje ich apoptozę (zaprogramonowaną śmierć komórkową).
  • znacznie zmniejsza poziom ogólnego cholesterolu, cholesterolu LDL, trójglicerydów i nadtlenków lipidowych

 kaloryczność: 100g = 70kcal

Poza tym cały tydzień nosiłam się z zamiarem opisu na blogu następujących dwóch cudów świata:

IMBIR
  • Ułatwia trawienie. Olejek zawarty w kłączu pobudza wydzielanie śliny i soku żołądkowego, działa żółciopędnie i rozkurczowo, leczy wzdęcia.
  • Łagodzi mdłości (jest składnikiem leków przeciw chorobie lokomocyjnej), przeciwdziała wymiotom po narkozie i chemioterapii. Ale uwaga: Wzmaga apetyt.
  • Zmniejsza agregację (zlepianie) płytek krwi, chroni więc przed tworzeniem się zakrzepów. Jest niezbędnym dodatkiem do menu osób z podwyższonym cholesterolem.
  • Łagodzi bóle miesiączkowe. Warto też dodawać go do jedzenia, gdy tylko zauważymy pierwsze oznaki PMS.
  • Leczy przeziębienia i przynosi ulgę chorym stawom, bo jest bogaty w substancje przeciwzapalne. Wchodzi w skład niektórych maści i plastrów rozgrzewających. Podczas masażu kilka kropli olejku imbirowego przynosi ulgę obolałym mięśniom.
  • Leczy migreny - regularnie stosowany zmniejsza częstość i ilość ataków, łagodzi też towarzyszące im mdłości.
  • Działa przeciwobrzękowo, bo zawarty w nim olejek eteryczny ma działanie moczopędne.
  • Dba o jamę ustną. Ma działanie odkażające i odświeżające, pozostawia miły zapach w ustach. Leczy infekcje, pobudza wydzielanie śluzu. Warto płukać nim bolące gardło (do szklanki bardzo ciepłej wody wsypać 2 łyżeczki sproszkowanego imbiru).
  • Zwiększa koncentrację i wydajność umysłową, bo poprawia ukrwienie mózgu. Odrobina sproszkowanego imbiru dodana do kawy, niweluje jej szkodliwe właściwości.
  • Polepsza krążenie krwi, wspaniale rozgrzewa cały organizm. W medycynie chińskiej uchodzi za “gorący", powodujący ogień w ciele. Pobudza też organy płciowe. Tam, gdzie rośnie, czyli w tropikalnej Azji, używa się go jako afrodyzjak.
  kaloryczność: 100g = 80kcal

 Polecam wodę z tartym imbirem i cytryną oraz miodem - przy przeziębieniach. Poza tym, ja cały czas planuję że będę taką mieszankę piła codziennie rano... na wzmocnienie i oczyszczenie
Miód najlepiej rozpuścić w przegotowanej wystudzonej poniżej 40st wodzie dzień wczesniej i postawić w temperaturze pokojowej. Wtedy zachowa swoje wspaniałe właściwości.
Rano zamrożony wczesniej imbir i cytrynę ze skórką zetrzeć na tarce do przygotowanej wcześniej wody z miodem! Tak - cytryna powinnna być sporzywana razem ze skórką! Skórka zawiera 5-10x więcej witamin niż sok z cytryny!
 (Ale o cytrynie ze skórką i miodach następnym razem)


 SIEMIE LNIANE
  • pomaga w nieżycie żołądka i dwunastnicy; łączy się go wówczas z innymi roślinami – dziurawcem, korzeniem prawoślazu albo korzeniem kozika lekarskiego,
  • przynosi ulgę osobom, u których stwierdzono wrzody,
  • pomaga powstrzymać biegunkę,
  • eliminuje zaparcia,
  • poprawia perystaltykę jelit,
  • przynosi ulgę przy nadkwasocie,
  • łagodzi dolegliwości związane ze stanem zapalnym oskrzeli i gardła (zwiększa wilgotność śluzówki),
  • jest dobrym źródłem lecytyny (pomaga wzmocnić koncentrację i usprawnia pamięć),
  • zapobiega wczesnym objawom demencji starczej,
  • zmniejsza uczucie głodu, powodując poczucie sytości,
  • przeciwdziała wzdęciom,
  • ma właściwości grzybobójcze i antyutleniające,
  • ma działanie podobne do estrogenu (dzięki zawartości fitoestrogenów), łagodzi objawy menopauzy i stosowany jest w profilaktyce nowotworowej.
kaloryczność 100g = 534kcal

 W kosmetyce:
  • świetnie nawilża suche włosy, dlatego też jest stosowany jako składnik szamponów i odżywek,
  • można z niego sporządzić „kleik” do kąpieli zniszczonych paznokci,
  • można zastosować go w przygotowaniu maseczki do cery z problemami (zwartość witaminy E poprawi jej wygląd).
 Ja byłam nim karmiona po tym jak pierwszy raz wykryto u mnie wrzody... potem odkryłam jego inne cudowne właściwości. Najbardziej lubię w formie kleiku... zalewam wodą i zjadam łyżką. Nasionka można dodwać do sałatek lub zmielone do wszystkiego! :)


















Po trzecie - szukanie sukni ślubnej dla [WE] - to był nie lada wyczyn!  Po tym jak poszłyśmy spać o 7 i wtałyśmy o 9... szukanie sukni mogłaby sie wydawać czymś niemożliwym.. ale nie dla nas! Dzielnie zwklekłyśmy się z łóżek i wyruszyłyśmy w podróż! Pierwszy przystanek dom [WE], tam zostawiłyśmy moje turboclio, na rzecz dużego samochodu taty [WE], którego nie prowadzi sie tak lekko, zwłaszcza blondynce po imprezie! Ale nic to... Ja, [EW], [WE] i jej mama wyruszyłyśmy! Po tym jak nieudolnie starałam się włączyć do ruchu... mama [WE] odebrała telefon od taty [WE], który zaproponował nam włączyć światła! :) Podróż przebiegła "bez zarzutu" :) - Wszystkie przeżyłyśmy!
Udało nam się odnaleźć sklep z sukienkami i rozsiadłyśmy się wszystkie na kanapie wertując strony katalogu i popijając wodę starając się zaleczać skutki wczorajszego świętowania.Udało nam się namówić pannę młodą aby założyła na siebie kilka dwie kilka sukienek... i... w pierwszej zgodnie stwierdziłyśmy że wyglądała rewelacyjnie... więc już wiemy co do niej pasuje i co jej sie mniej więcej podoba! Potem dołączyła do nas [AL], która od wieków się z nami nie widziała. Jej obecność sprawiła, że poszukiwanie sunki było jeszcze weselsze i gwarniejsze ;D
Musimy to koniecznie powtórzyć! Gdyż z powodu napiętego grafika i ciężkiego poranka nie miałyśmy zbyt dużo czasu na oglądanie i mierzenie. Ja z kolei dziś rano nawaliłam i nie wzięłam udziału w targach ślubnych w Pałacu Kultury. Ale przed nami mam nadzieję, jeszcze sporo takich sukienkowych wypadów! Ja natomiast muszę intensytnie się odchudzać, żeby również zmieścić się w jakąś sukienkę godną roli świadkowej! :]

Poza tym niestety nie zaszczyciłam też swoją obecnością swoich koleżanek z roku na ich wypadzie w Złotych Tarasach, ale to również planuję im wynagrodzić w przyszłości. Pozdrowienia dla [AL2] i [PA2] :) Może uda nam się zorganizować jakieś grubsze spotkanie następnym razem.


Wczoraj totalnie porzuciłam dietę i jadłam byle co w przerwach od snu...jakieś tosty, czekolada... i duuużo wody... dlatego dziś od rana starałam się wrócić do czegoś na kształt zdrowego odżywiania i rozpoczęłam dzień od omletów z owocami :) a jakimi? sami zobaczcie!





tymczasem... po wczorajszym dogorywaniu... potrzebuję jakiejś regeneracji więc zmykam do wanny (tak wiem - powinnam oszczędzać wodę! Ale to od jutra!)
 

3 komentarze:

  1. no coz, porzytek z imprezki jest taki, ze uswiadomilysmy Cie, ze woda duzo kosztuje ;)

    Ja o dziwo czulam sie fantastycznie, zero kaca, zero zmeczenia i pomimo braku snu wytrzymalam do polnocy przy KSW :D

    Dziekuje Wam wszystkim, ze ze mna pojechalyscie, bylo super, a moja mama mowi, ze mam super kolezanki :) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. PS. jak zobaczylam ten omlet to zglodnialam - zabije Cie! :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak już wiem, że dużo kosztuje... ale nie wiem jak zacząć ją oszczędzać :) Ale na bank przejrzę rachunki i przeanalizuję jak to wygląda :P

    PS: nie zabijaj zrób sobie taki, banalne XD

    PS2: doszłam do wniosku, że ja i tak nieźle dałam radę biorąc pod uwagę że nie odsypiałam od dwóch tygodni i rozpoczęłam treningi.. więc byłam non stop na wysokich obrotach a dzielnie dotrwałam z Wami do 7 :DDD

    OdpowiedzUsuń

Co powiesz? :)